MINILOCO, ένας τόπος έκφρασης για τον Ηλία και τη Νάσια
Όταν ήταν μικρός, οι φίλοι του τον φώναζαν Loco. Αυτό ήταν το παρατσούκλι του Ηλία. Ο Ηλίας Νικολακόπουλος και η Νάσια Ζαγανίδη είναι γραφίστες και ζευγάρι στη ζωή και στη δουλειά. «Είμαστε και οι δύο γραφίστες και έχουμε εργαστεί και οι δύο ως Art Directors σε διαφημιστικές εταιρίες επί σειρά ετών. Κάποια στιγμή και μετά την γέννηση των δύο κοριτσιών μας, αποφασίσαμε να εργαστούμε μαζί ως freelancers πάλι στο χώρο της διαφήμισης. Παρ’ όλο που ο συγκεκριμένος επαγγελματικός χώρος είναι αρκετά δημιουργικός, είναι συγχρόνως και πολύ περιοριστικός ακριβώς επειδή η τέχνη του είναι στρατευμένη, οριοθετημένη και καθοδηγούμενη. Εμείς είχαμε την ανάγκη να εκφραστούμε αληθινά και ελεύθερα, πηγαία και αυθόρμητα. Χωρίς brief, χωρίς πρέπει και κανόνες. Να σχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε από εμάς για εμάς. Εκ των υστέρων είδαμε ότι αυτά που δημιουργούσαμε, άρεσαν γενικώς. Ε, κάπου εκεί γεννήθηκε και η ιδέα της MINILOCO».
Λιτές γραμμές με φωτεινότητα και απλότητα. Αν θα περιγράφαμε τη σχεδιαστική δουλειά των παιδιών αυτές οι λέξεις θα χαρακτήριζαν το brand τους. Όταν ξεκινήσαν να σχεδιάζουν, τα πρώτα πράγματα που φτιάξανε απευθύνονταν στα παιδιά τους. Από τα οποία παίρνει έμπνευση και ζωή η ιδέα τους. «Και Πώς λέγονται τα παιδιά του Loco; MINILOCO» Μας περιγράφει ο Ηλίας πώς επέλεξαν την ονομασία του νέου σχεδιαστικού τους project. Και συνεχίζει: «Η ιδέα της MINILOCO είναι ένα όνειρό που από το 2016 είναι στο μυαλό μας, έχει πάρει διάφορες μορφές, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου πάντα έμενε πίσω. Ξεκίνησε από την ανάγκη μας να εκφράσουμε την δημιουργικότητά μας πέρα από τα όρια που θέτει το επάγγελμά μας».
Έμπνευση η Ελλάδα. «Έμπνευσή μας είναι κάθε τι που θυμίζει την Ελλάδα, σχεδιασμένο μέσα από τη δική μας ματιά, στην απλή, λιτή, λουσμένη στο αιγαιοπελαγίτικο φως, γραμμή του. Ένα από τα βασικά σχέδια της συλλογής μας είναι οι Έλληνες θεοί και θεές. Έδωσαν τη θεματική κατεύθυνση της MINILOCO (ελληνικότητα) αλλά και το γενικότερο σχεδιαστικό μας ύφος. Απλές, λιτές, γεωμετρικές και συγχρόνως αυστηρές και απόλυτες γραμμές και φόρμες. Οι δώδεκα θεοί ξεκίνησαν ως μία αφίσα, η οποία αρχικά σχεδιάστηκε για να διακοσμήσει την τάξη της μεγάλης μας κόρης και τώρα ευελπιστούμε να διακοσμήσει το δωμάτιο κάθε παιδιού…».
Οι πιο αυστηροί κριτές της Νάσιας και του Ηλία είναι τα παιδιά τους. «Οι κόρες μας αγαπούν το κάθε τελευταίο μας δημιούργημα. Κάθε τι νέο τους τραβά αμέσως το ενδιαφέρον και μας θυμίζουν, με τον τρόπο τους, ότι πάντα πρέπει να δοκιμάζουμε κάτι νέο και να μην επαναπαυόμαστε ποτέ. Επίσης, να πούμε ότι είναι οι πιο αυστηροί κριτές μας!»
Η Νάσια και ο Ηλίας σχεδιάζουν πια για το δικό τους happy place, που είναι η MINILOCO. Διαθέτουν μία σειρά από προϊόντα, εμπνευσμένα από κάθε τι ελληνικό και σχεδιασμένα με τη δική τους ματιά. «Οι ιδέες είναι πολλές, τόσο στα σχέδια όσο και στα αντικείμενα. Ανάλογα το σχέδιο, επιλέγουμε τον τρόπο αλλά και το αντικείμενο που το αποτυπώνουμε. Το logo είναι δημιούργημα της Νάσιας. Γενικά η Νάσια είναι ένας άνθρωπος που αγαπά όλο τον κόσμο. Η Νάσια πρώτα συμπαθεί πολύ κάποιον που πρόκειται να γνωρίσει και μετά τον γνωρίζει. Και θα χρειαστεί μεγάλος κόπος και επισταμένη προσπάθεια από αυτόν τον κάποιον για να σταματήσει η Νάσια να τον συμπαθεί τόσο πολύ». Μας λέει ο Ηλίας και συνεχίζει αποκαλύπτοντας στο Humanstories.gr το σχεδιαστικό σκεπτικό του λογότυπου τους: «Η Νάσια έχει μόνιμα πάνω από το κεφάλι της αναμμένο ένα τεράστιο θετικό πρόσημο που γίνεται αντιληπτό αμέσως, πολύ εύκολα. Η καρδιά είναι το σήμα κατατεθέν πρωτίστως της Νάσιας και κατόπιν της MINILOCO. Παρεμπιπτόντως, η καρδούλα είναι φτιαγμένη από τα δύο όμικρον της MINILOCO».
Ποια είναι όμως η αντίδραση του κόσμου στο project της MINILOCO; «Αν και ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα, ο κόσμος βλέπουμε ότι σιγά-σιγά ανταποκρίνεται. Βοηθά ίσως το ύφος του σχεδίου. Η απλότητα και η αμεσότητα που εκπέμπει…». Και από ότι φαίνεται το τσαρούχι σε όλες του τις εκδοχές καθώς και τα Κυκλαδίτικα ειδώλια έχουν μία προτίμηση από το κοινό.
Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα γεννά νέα brand. Ιδέες που γεννήθηκαν αυθόρμητα από ανθρώπους που ήθελαν να δημιουργήσουν αποκλειστικά γι’ αυτούς. Από την προσωπική ανάγκη τους να εκφραστούν. «Και στους δυο μας, μας αρέσει να μιλάμε με εικόνες, να σκεφτόμαστε με εικόνες, να φανταζόμαστε με εικόνες. Έτσι και η Ελλάδα για μας είναι όμορφες εικόνες, όμορφα τοπία με αυτό το μοναδικό φως και ατμόσφαιρα. Η Ελλάδα για μας έχει το μαγικό χάρισμα να μας δίνει αέναα εικόνες απίστευτης ομορφιάς ακούραστα, αβίαστα». Μας λέει ο Ηλίας και η Νάσια. Και κλείνοντας τη συζήτηση μαζί τους θα μείνουμε στην τελευταία πρόταση των παιδιών. «Η Ελλάδα μας δείχνει πως όταν υπάρχει πραγματικά ποιότητα και αληθινή προσωπικότητα σε κάτι, η απλότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να τις αναδείξεις…».
Κι όπως είπε και ο Hans Hofmann, Γερμανοαμερικανός ζωγράφος: «Η ικανότητα να απλοποιείς σημαίνει να αφαιρείς αυτό που δεν είναι απαραίτητο, ώστε αυτό που είναι απαραίτητο να μπορεί να μιλήσει».
https://miniloco.gr/miniloco/ https://www.facebook.com/shopminiloco
Καθόλου σχόλια
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.