Ο Black Philosopher εδώ και 22 χρόνια κατοικεί στη Δράμα
Η Δράμα είναι πόλη της ανατολικής Μακεδονίας και βρίσκεται στην περιοχή της αρχαίας Ηδωνίδας. Ο ιστορικός αυτός τόπος, κατοικήθηκε από τους προϊστορικούς χρόνους. Η ετυμολογία της λέξης προέρχεται από το «Ύδραμα»-«Δύραμα», λόγω της αφθονίας των υδάτων που αναβλύζουν στην περιοχή. H πόλη της Δράμας έχει τεράστια ιστορία πίσω της, όπως και πολλές ακόμη πόλεις και χωριά της Μακεδονίας. Πέρασε και περνά μέχρι σήμερα αρκετές οικονομικές μεταπτώσεις. Σε αυτή την πόλη, θα συναντήσουμε τον Νίκο και τον Δημήτρη Τσουκαλά. Δύο αδέλφια που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην πόλη της Δράμας. Ο Δημήτρης και ο Νίκος μας αφηγούνται το προσωπικό τους «ταξίδι» στο humanstories.gr. Ελάτε να τους γνωρίσουμε.
«Η καταγωγή μας από την πλευρά του πατέρα μας είναι από τη Σπάρτη και από την πλευρά της μητέρας μας από τη Δράμα με ρίζες από τη Μικρή Ασία και την Ήπειρο από όπου κατάγονταν οι παππούδες μας. Εμείς μεγαλώσαμε εδώ και έπειτα μεταβήκαμε στη Θεσσαλονίκη για σπουδές. Ο Νίκος πάνω στη γραφιστική και εγώ στο μάρκετινγκ και την πληροφορική». Μας λέει ο Δημήτρης Τσουκαλάς.
Ο Νίκος και ο Δημήτρης δεν έφυγαν οριστικά από τη Δράμα όπως έκαναν πολλοί άλλοι νέοι. Επέστρεψαν μετά τις σπουδές τους και αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση στον τόπο που μεγάλωσαν, κοντά στους δικούς τους ανθρώπους. Και τα κατάφεραν.
«Το να δραστηριοποιείσαι στις μέρες μας σε μια επαρχιακή πόλη, δεν είναι κάτι εύκολο και ειδικά στην δική μας επαρχιακή πόλη που δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου τουριστικό κοινό. Το επιχειρείν εδώ είναι αρκετά δύσκολο γιατί πρέπει να δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό σε ότι κάνεις για να μακροημερεύσεις. Το γεγονός ότι θα σε συζητήσουν οι δικοί σου άνθρωποι και το κοινό σου θα είναι ο κόσμος που συναναστρέφεσαι καθημερινά, ανεβάζει τον πήχη των υπηρεσιών και των προϊόντων σου πολύ ψηλά και αυτό είναι ένα κοινό γνώρισμα των περισσοτέρων που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά εδώ στην περιοχή μας. Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο θεωρώ πως έχουμε και πολλά φωτεινά παραδείγματα που διαπρέπουν. Δεν υπάρχει το ευκαιριακό ή ο “περαστικός” που θα αγοράσει και θα φύγει και αύριο θα έρθει πάλι κάποιος άλλος, όπως συμβαίνει συνήθως με τις περιοχές που έχουν έντονο το στοιχείο του τουρισμού. Συνεπώς, όλοι μας εδώ βάζουμε τα δυνατά μας και δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό». Μας λέει ο Νίκος και συνεχίζει ο Δημήτρης:
«Με το Νίκο διατηρούμε το γραφείο μας Genesis Web Studio στην οδό Βενιζέλου στη Δράμα εδώ και 22 χρόνια. Έχουμε διαγράψει αρκετά μεγάλη πορεία στον κλάδο των γραφικών τεχνών και του σχεδιασμού ιστοσελίδων έχοντας συνεργαστεί με πλήθος επιχειρήσεων και ανθρώπων στο πέρασμα όλων αυτών των ετών».
Και το 2024 καταφθάνει για τον Νίκο και τον Δημήτρη ένα νέο Project. Και το όνομα αυτού : “The Black Philosopher”
«Συζητούσαμε με το Νίκο εδώ και κάποια χρόνια για κάτι καινούριο που θέλαμε να κάνουμε παράλληλα με τις υπηρεσίες που παρέχουμε στο γραφείο. Κάπου στις αρχές του 2024, έχοντας έρθει το πλήρωμα του χρόνου, ίσως και εμείς λίγο πιο ώριμοι, πήραμε την απόφαση ότι θέλουμε το νέο μας εγχείρημα να είναι κάτι που να περνάει κάποια μηνύματα ή να έχει να “πει” κάτι στο κοινό και φυσικά να συνδυάζει τα δυνατά μας στοιχεία. Αυτά που μας ξεχωρίζουν και αγαπάμε.
Ο Νίκος ήταν πολύ καλός στο σκίτσο και σε εμένα άρεσε το διάβασμα, η φιλοσοφία και η τεχνολογία που είναι μέρος της δουλειάς μου. Έτσι αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε πάνω σε κάτι πιο ιδιαίτερο, που να ικανοποιεί τα θέλω μας και να μπορεί φυσικά να σταθεί και εμπορικά».
Και κάπου εδώ ξεκινά η δική τους ιστορία. Το μικρό brand που προβάλει ανθρώπινες αξίες
«Πριν αρκετά χρόνια, παράλληλα με κάποιες προσωπικές μου καταστάσεις ξεκίνησα να διαβάζω διάφορα βιβλία που έβρισκα ενδιαφέροντα έτσι ώστε να αποκτήσω γνώση και να οργανώσω καλύτερα τις σκέψεις μου». Θυμάται για εμάς ο Δημήτρης και συνεχίζει την αφήγηση του: «Αποφάσισα να κρατάω σημειώσεις που μου φαινόντουσαν πολύ βοηθητικές για τη δική μου καθημερινότητα. Μετά από λίγο, δημιούργησα μια πολύ μικρή προσωπική ιστοσελίδα όπου κατέγραφα φράσεις ή αποφθέγματα κυρίως αυτά που βοηθούσαν εμένα. Μάλιστα η ιστοσελίδα αυτή είχε όνομα “Να μην ξεχνάω” και συχνά – πυκνά την επισκεπτόμουν για να βλέπω αυτά που έγραφα και ενίοτε την έστελνα και σε κάποιους φίλους για να τα διαβάζουν.
Κάποια στιγμή λοιπόν, σκέφτηκα ότι αφού μου αρέσει όλο αυτό και με βοήθησε προσωπικά δε θα μπορούσε κάπως να εξελιχθεί; να το κάνουμε για περισσότερο κόσμο; Πολλοί φοράνε “στάμπες” ή επώνυμες μάρκες σκέφτηκα, γιατί να μην κάνουμε ένα μικρό brand που να προβάλλει ανθρώπινες αξίες μέσα από σπουδαία αποφθέγματα. Αυτή ήταν η σκέψη και έτσι ξεκίνησε η ιδέα για τα πρώτα t-shirts».
Πως όμως προέκυψε η ονομασία «the Black Philosopher»; Την απάντηση θα μας τη δώσει παρακάτω ο Δημήτρης
«Ψάχναμε ένα όνομα λίγο εύηχο, σχετικό με αυτό που θέλαμε να κάνουμε, λίγο μοντέρνο αλλά να έχει και κάτι από πίσω. Τα χρώματα μας είναι το μαύρο και το άσπρο. Οπότε το Black προέκυψε βασικά από το χρώμα των σκίτσων που χρησιμοποιούμε. Ωστόσο, υπάρχει και κάτι ακόμα που μας οδήγησε στο να επιλέξουμε το συγκεκριμένο όνομα… Έχουμε πλέον την πεποίθηση ότι για να “φιλοσοφήσεις” τη ζωή σου πρέπει να περάσεις μέσα από κάποιες δυσκολίες. Όσο ζεις μέσα στη ζώνη άνεσης είναι πολύ δύσκολο να εμβαθύνεις περισσότερο στα πράγματα που βιώνεις εσύ και οι γύρω σου. Έως ένα βαθμό η αντιξοότητα είναι ευεργετική και μας βοηθάει να επεξεργαστούμε αλλά και να κατανοήσουμε καλύτερα τα πράγματα. Από εκεί και πέρα, ίσως μπορούμε να αναθεωρήσουμε απόψεις και πεποιθήσεις. Τίποτα δεν είναι δεδομένο στη ζωή μας και αυτό πρέπει να το εκτιμήσουμε.
Έτσι λοιπόν η ονομασία «the Black Philosopher» δίνει το στίγμα ή προσπαθεί να περάσει αν θέλετε το μήνυμα ότι ο καθένας μας μπορεί να “φιλοσοφήσει” τη ζωή του και να προσπαθήσει να ζήσει με αξίες. Ο καθένας μας μπορεί να βρει το δικό του νόημα σε αυτά που κάνει και στον τρόπο που ζει».
Το Ταξίδι της Φιλοσοφίας Ξεκίνησε για τα παιδιά με την επιλογή 12 αποφθεγμάτων και εν συνεχεία ο Νίκος ανέλαβε να τα σκιτσάρει. Πόσο δύσκολο όμως είναι να σκιτσάρεις αποφθέγματα άλλων;
«Ναι η αλήθεια είναι ότι είναι δεν είναι εύκολο να το κάνεις αυτό. Γι’ αυτό και μας πήρε πολύ χρόνο στην προετοιμασία της πρώτης συλλογής «12 κανόνες για τη ζωή». Συνδυάζοντας τα δυνατά μας στοιχεία, εγώ το σκίτσο και ο Δημήτρης την ιδέα προχωρήσαμε σε έναν καταιγισμό ιδεών για το πως εμείς φανταζόμαστε το κάθε ρητό που είχαμε επιλέξει. Π.χ. όταν λέμε τη φράση του Φράνσις Μπέικον “Η γνώση είναι δύναμη” πως θα μπορούσαμε να το οπτικοποιήσουμε με τον πιο απλό τρόπο έτσι ώστε όταν κάποιος το δει να πει: « ααα μάλιστα, ναι αυτό είναι.. συνδέεται». Δεν κοιτάξαμε να κάνουμε πολύπλοκες σκέψεις. Κινηθήκαμε με απλότητα και σεβασμό πάνω στην κάθε φράση. Έτσι προέκυψαν τα σκίτσα μας».
Και η μία ιδέα διαδέχεται την επόμενη. Δημιουργήσατε μια ειδική εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα να «σκανάρετε» με την κάμερα του κινητού σας τηλεφώνου το QR Code που βρίσκεται πάνω σε κάθε κούπα, και μέσα από αυτήν την εφαρμογή ξεκινά η αφήγηση μιας αληθινής ιστορίας.
«Τo QR Code Κούπες με ιστορία είναι μια δική μας ιδέα που δεν την είχαμε συναντήσει ξανά και εργαστήκαμε πυρετωδώς για να την “χτίσουμε”. Η ιδέα μας έπιασε στον ύπνο θα έλεγα γιατί καθώς κοιμόμουν “πετάχτηκα” μέσα στο χάραμα και ξεκίνησα να γράφω στις σημειώσεις μου βήμα – βήμα λεπτομέρειες και διαδικασίες ώστε να πάρει σάρκα και οστά. Δεν ξέρω πως ακριβώς συνέβη αυτό, όμως συνέβη». Μας λέει στο humanstories.gr o Δημήτρης.
Δεν θέλαμε να φτιάξουμε μία ακόμα κούπα. Αλλά μία κούπα που να διηγείται μια ξεχωριστή ιστορία
«Ξεκινήσαμε θέλοντας όχι απλώς να φτιάξουμε μια ακόμα κούπα αλλά να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό προϊόν εμπειρίας όπως το ονομάζουμε. Χωρίσαμε λοιπόν σε σκέλη το τι έπρεπε να γίνει.
Αρχικά καταγράψαμε τα ιστορικά γεγονότα που θέλαμε να ασχοληθούμε. Ποια κατά τη γνώμη μας είναι τα πιο γνωστά και μπορούσαμε να δουλέψουμε πάνω σε αυτά. Σηκώσαμε τα μανίκια και στρωθήκαμε στη δουλειά.
Ο Νίκος έκανε την έρευνα του μελετώντας εικόνες και ξεκίνησε τα σχέδια και εγώ προσπάθησα να γράψω μια σύντομη περίληψη των κειμένων μέσα από ιστορικές πηγές. Δεν θέλαμε η αφήγηση να ξεπερνάει τα 4 λεπτά. Θέλαμε να μπορεί να ακουστεί και από παιδιά και από μεγάλους.
Θέλαμε να συνδέσουμε το φυσικό προϊόν, την κούπα μας δηλαδή με την τεχνολογία με απώτερο σκοπό, να τοποθετήσει κάποιος το κινητό του τηλέφωνο κάτω και να αφιερώσει 3-4 λεπτά στο να ακούσει την ιστορία πίνοντας το ρόφημα του. Χωρίς εικόνα. Μόνο την ιστορία, όπως θα μπορούσε να του την αφηγηθεί κάποιος που την έζησε…» Μας λένε τα παιδιά και συνεχίζουν: «Έχοντας και οι ίδιοι εμπειρίες από τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και τις ιστορίες τους που μας καθήλωναν καθώς ακούγαμε τα όσα έζησαν, ήταν αυτό που θέλαμε και εμείς να μεταφέρουμε. Τα παιδιά να ακούσουν και να μάθουν και οι μεγάλοι να ξαναθυμηθούν. Έτσι λοιπόν έπρεπε να γίνει μια πολύ προσεγμένη παραγωγή σε όλα τα στάδια δημιουργίας του προϊόντος.
Βρήκαμε ένα καταπληκτικό στούντιο στη Θεσσαλονίκη (Shellac) και τον Κωνσταντίνο εκεί, που μας καθοδήγησε με την εμπειρία του στο να βρεθεί ο κατάλληλος αφηγητής και να γίνει η παραγωγή πολύ ποιοτικά όπως την είχαμε φανταστεί. Ακολούθησε μετά η εφαρμογή που δημιουργήσαμε εμείς οι ίδιοι, θέλοντας να είναι στην πιο απλή μορφή της για να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από ανθρώπους που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία και να καταφέρουν να χαρούν την εμπειρία του προϊόντος μας.
Αφού ολοκληρώθηκε και αυτό, προσπαθήσαμε να βρούμε την κούπα που θα αναδείκνυε με τον καλύτερο τρόπο τα σχέδια μας. Μετά από πολλές δοκιμές καταλήξαμε στην λευκή εμαγιέ που παντρεύει την καλαισθησία και την χρηστικότητα ενώ το υλικό της θυμίζει τον κλασικό “μαστραπά” συνδέοντας την παράδοση με το σήμερα. Επιπρόσθετα, η επιλογή της εμαγιέ είχε ακόμα ένα πλεονέκτημα για εμάς. Είναι από άθραυστο υλικό και μάλιστα πολύ ελαφρύ οπότε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από παιδιά χωρίς φόβο.
Τέλος, το τελευταίο βήμα που έπρεπε να γίνει ήταν η κατοχύρωση της ιδέας μας στον ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας) για να έχουμε και τα απαραίτητα πνευματικά δικαιώματα. Μέσα σε όλη αυτή την διαδικασία που περιέγραψα θα πρέπει να πούμε ότι παρόλο που παρουσιαζόμαστε εγώ και ο Νίκος ως οι άνθρωποι που ηγούνται στο the Black Philosopher, μαζί μας είναι και ένα δίκτυο συνεργατών και ανθρώπων που δεν φαίνονται αλλά έχουν αγαπήσει την ιδέα μας και μας στηρίζουν σε όλα τα επίπεδα. Έτσι και μέσα από εσάς σήμερα, μας δίνεται η ευκαιρία να τους ευχαριστήσουμε έναν προς έναν για την πολύτιμη υποστήριξη τους».
12 αποφθέγματα -12 ιστορικά γεγονότα. Τι να σημαίνει το νούμερο 12 για τον Δημήτρη και τον Νίκο;
«Χαίρομαι που έχετε εντοπίσει τον αριθμό 12. Το 12 για εμάς είναι ένας ολοκληρωμένος αριθμός, ένας όμορφος αριθμός που μας ταιριάζει και οπτικά αλλά και θεωρούμε ότι έχει πληρότητα σε ότι εκπροσωπεί στο εγχείρημα μας. Έχουμε τους 12 κανόνες για τη ζωή, έχουμε τις 12 ιστορικές μας κούπες και οσονούπω έρχονται άλλες δυο σειρές μας πολύ όμορφες που θα είναι 12 διδακτικά παραμύθια “Της Κυριακής τα παραμύθια” όπου θα προστίθεται με έναν “μαγικό” τρόπο ένα επιπλέον παραμύθι στην κούπα σας κάθε Κυριακή και έτσι θα έχετε σε μια κούπα 12 ξεχωριστά δικά μας παραμύθια (χάρη στην φίλη μας Κική Μικέλη που τα γράφει και τα εκφωνεί) και σχεδόν ταυτόχρονα θα παρουσιάσουμε και τους 12 πιο γνωστούς μύθους της ελληνικής μυθολογίας σε άλλη μια πολύ ξεχωριστή κούπα! Όπως καταλαβαίνετε το 12 μας χαρακτηρίζει σε ότι κάνουμε».
«Κάτσε να πιείς τον καφέ σου κι άκου»
«Αναζητώντας λοιπόν έναν τρόπο να διεισδύσουμε στο κάθε σπίτι και να κάνουμε λίγο πιο εύπεπτη ή προσβάσιμη την ιστορία, τη μυθολογία και τη φιλοσοφία, το βρήκαμε ως μια έξυπνη λύση που για να είμαστε ειλικρινείς φάνηκε να δουλεύει σαν σκέψη από την πρώτη στιγμή.
Κι επειδή θέλουμε να αυξήσουμε την επαφή με τον φυσικό κόσμο με την συγκεκριμένη σειρά προτρέπουμε τον κόσμο να αφήσει το κινητό του τηλέφωνο κάτω για λίγο και να ακούσει την ιστορία. Βλέπετε και στα audio books είσαι συνήθως σε κίνηση, τρέχεις, περπατάς, οδηγείς. Στην δική μας περίπτωση θέλουμε να καθίσεις, να πιείς το ρόφημα σου, να ακούσεις, να συνδεθείς και να σκεφτείς λίγο. Τι έγινε τότε; πως έγινε;
Ακόμα και για τα παιδιά που πολλές φορές ρωτάμε τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου και δεν γνωρίζουν να μας απαντήσουν. Είναι μια καλή πρακτική με όμορφη υλοποίηση που μπορεί να κάνει τα σπουδαία ιστορικά γεγονότα πιο προσβάσιμα σε μικρούς και μεγάλους. Πάντως είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί έχουμε ένα καλό εύρος στο ηλικιακό μας κοινό αυτή τη στιγμή και ευελπιστούμε ότι με τις νέες σειρές μας θα το αυξήσουμε ακόμη περισσότερο. Σε αυτό το μικρό σχετικά διάστημα που υπάρχουμε σαν brand είχαμε την τιμή να ταξιδέψουν τα προϊόντα μας ήδη σε κάποιες χώρες της Ευρώπης. Κι ευελπιστούμε να περάσουμε και στον Ατλαντικό κάποια στιγμή». Μας εκμυστηρεύεται ο Δημήτρης.
Κι αν εντυπωσιαστήκατε και θέλετε να δείτε το brand «the Black Philosopher» και να ταξιδέψετε στο χρόνο μέσα από τις ιστορίες τους τότε μη χάνετε χρόνο…
«Πέρα από το φυσικό μας κατάστημα στη Δράμα, αυτή τη στιγμή ο πιο εύκολος τρόπος να μας βρείτε είναι μέσα από τον ιστότοπο μας www.theblackphilosopher.com και σύντομα σε κάποια επιλεγμένα καταστήματα σε κάποιες πόλεις και νησιά της χώρας μας.
Και ποια είναι η φιλοσοφία ζωής των «the Black Philosopher; Εμείς καταφέραμε να τη μάθουμε, και τη διαδίδουμε …
«Η φιλοσοφία μας είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι φιλόσοφος ή τρομερά καλλιεργημένος άνθρωπος για να φιλοσοφήσεις τη ζωή σου. Προσπάθησε να ζήσεις με αξίες, προσπάθησε να βλέπεις το καλό πάνω από το άσχημο και να θυμόμαστε ότι οι άνθρωποι έχουμε μέσα μας πολύ περισσότερη ανθρωπιά από όσο προβάλλεται εκεί έξω ή όσο νομίζουμε. Το motto μας είναι:
“Ζήσε με αξίες. Γίνε εσύ ο εμπνευστής των άλλων γύρω σου…“
2 Σχόλια
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Βασίλης Φλαμούρης- 27/01/2025 (16:34)
Είναι μεγάλη τύχη για την Δράμα που έχει τον Νικο και τον Δημήτρη Τσουκαλά. Είναι μεγάλη τιμή για μένα που τα γνωρίζω από τότε που γεννήθηκαν, τα έχω σαν παιδιά μου και βάφτισα τον Δημήτρη.
Έχουν κάθε λόγο να είναι υπερήφανοι οι γονείς τους π που είναι καρδιακοί μου φίλοι
Τους εύχομαι να συνεχίσουν να είναι ευτυχισμένοι και να συνεχίσουν με επιτυχία τα…σχέδια τους…
Άννα Μπακάλη 29/01/2025 (15:33)
Τέλειες ιδέες! Ευφυέστατες!
Καλές δουλειές. Και στα επόμενα που ήδη ετοιμάζουν. Εύχομαι να επεκταθούν στο πανελλήνιο και στο εξωτερικό.