Όταν το «παρδαλό Κατσίκι» επιχειρεί
«θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι» μια έκφραση που λέμε πολύ συχνά εμείς οι Έλληνες όταν θέλουμε να περιγράψουμε ένα γελοίο περιστατικό, που μας κάνει να γελάμε δυνατά. Αυτός είναι και ο σκοπός του brand που δημιούργησε ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος Πάσσος. Να μεταδώσει δηλαδή με χιούμορ την ελληνική κληρονομιά, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας μοντέρνα, υψηλής ποιότητας, αντικείμενα που απευθύνονται στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά.
«Το νόημα της ζωής είναι να ανακαλύψεις το ταλέντο σου. Ο σκοπός της ζωής είναι να το χαρίσεις στους άλλους». Με το απόφθεγμα του Πάμπλο Πικάσο θα ξεκινήσουμε να εξιστορούμε σιγά σιγά την ιστορία του Μιχαήλ-Αλέξανδρου. Ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος Πάσσος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κηφισιά, όπου και κατοικεί μέχρι σήμερα. Η καταγωγή του μπαμπά του είναι επίσης από την Κηφισιά, ενώ της μητέρας μου από ένα μικρό γραφικό χωριό της Αρκαδίας. Με βασικές σπουδές στις Οικονομικές επιστήμες και κατόπιν στο Marketing, εργάστηκε στον οικονομικό τομέα για κάποια χρόνια και αργότερα ανέλαβε το brand management ενός γνωστού Ελληνικού οίκου μόδας. Εκεί είχε τη χαρά να Εργαστεί στο πλευρό ενός καταξιωμένου σχεδιαστή. Αυτή ήταν και η πρώτη επαφή που είχε ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος με τη μόδα. Η αφορμή να ασχοληθεί με την βιομηχανία της μόδας, μόλις του δόθηκε. «…Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου στην βιομηχανία της μόδας, αρχικά από την επιχειρηματική σκοπιά και αργότερα, μέσω της εμπειρίας και ειδικών courses που παρακολούθησα στο Λονδίνο και με το σχεδιαστικό κομμάτι…». Μας λέει ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος στο humanstories.gr.
Ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος ανακάλυψε το ταλέντο του και το βοήθησε να αναπτυχθεί μέσα από σπουδές. Σκοπός του ήταν να μπορέσει εν συνεχεία να το χαρίσει και στους άλλους. Με ποιο τρόπο το πέτυχε; Με το brand που δημιούργησε. Το 2015 ιδρύει στην Αθήνα την «The Motley Goat». Το «παρδαλό κατσίκι» προσφέρει μία ευρεία γκάμα αντικειμένων με εκτυπωμένα σχέδια, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με αειφόρες μεθόδους. «Η ονομασία προέκυψε κατά κάποιο τρόπο τυχαία. Παρότι όπως προανέφερα ασχολούμαι πολλά χρόνια με τον χώρο της μόδας , οι σπουδές μου και η εργασιακή προϋπηρεσία μου βασίζονταν στον τομέα των Οικονομικών και του Marketing. Όταν λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ και με τον σχεδιασμό, καθώς μου έλειπε το formal training, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως…θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι! Η έκφραση αυτή έκανε το κλικ μέσα μου, τόσο για την ελληνικότητα της, όσο και γιατί οδήγησε στον σχεδιασμό του λογότυπου και τελικά επικράτησε χωρίς πολλές δεύτερες σκέψεις». Μας εξηγεί ο Μιχαήλ-Αλέξανδρος και συνεχίζει: «Η Ελλάδα σφύζει από δημιουργικούς ανθρώπους και υπάρχει άφθονο ταλέντο. Τα δεδομένα της οικονομικής κρίσης, ώθησαν ωστόσο πολλούς νέους στο να δημιουργήσουν. Ως ένα μέσο βιοπορισμού και έκφρασης, κυρίως επειδή υπάρχει έλλειψη θέσεων εργασίας. Κατά την γνώμη μου, και από την προσωπική μου εμπειρία, είναι πολύ δύσκολες οι συνθήκες για το επιχειρείν στην Ελλάδα. Η ανάγκη προσωπικής έκφρασης αλλά και η ίδια η πλούσια ελληνική παράδοση ως πηγή έμπνευσης είναι παράγοντες εξίσου ισχυροί για να πάρει κανείς την απόφαση να λανσάρει ένα brand».
Το Παρδαλό κατσίκι όμως διαθέτει και οικολογική συνείδηση. Χρησιμοποιεί οικολογική πρώτη ύλη και eco friendly χρώματα. «Είναι αλήθεια πως επενδύσαμε πολύ στην ποιότητα από κοινού με τον πρωτότυπο σχεδιασμό και με το βλέμμα στραμμένο στην αειφόρο ανάπτυξη. Η ομάδα σήμερα απαρτίζεται από πέντε εξωτερικούς συνεργάτες κι εμένα. Δυσκολεύομαι όμως να σου περιγράψω μια ημέρα, καθώς κάθε ημέρα ασχολούμαστε με διαφορετικό κομμάτι, από την δημιουργία ενός νέου σχεδίου και την ανάπτυξη νέου κωδικού μέχρι τις επαφές με τα συνεργαζόμενα καταστήματα και τα πολλά ραντεβού με συνεργάτες, πελάτες κτλ.».
Αυτή τη στιγμή η «The Motley Goat» διαθέτει περίπου 16 διαφορετικούς κωδικούς. Εκτός από την γκάμα των t-shirts και sweatshirts, που επεκτείνεται λίγο παραπάνω σε κάθε σεζόν. Ο στόχος είναι σε μελλοντικό στάδιο, να παράγουμε μια πλήρη σειρά ρούχων και μια πιο περιορισμένη σειρά lifestyle αντικειμένων (αρωματικά κεριά, είδη σπιτιού, κ.α.). Στη φετινή συλλογή ξεχωρίζει το κουτί (Goat Milk Tin Can). «Έμπνευση της στιγμής». Όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρει και ο Μιχαήλ-Αλέξανδρος και συνεχίζει: «Αποδόθηκε πολύ όμορφα, με μια δόση χιούμορ και ρετρό διάθεση, ακριβώς όπως αυτά που εκπροσωπεί το brand. Φέρνει στον νου μια vintage συσκευασία εβαπορέ γάλακτος που νομίζω οι περισσότεροι έχουμε συνδέσει με την παιδική μας ηλικία και τις γλυκές αναμνήσεις».
Το πιο αγαπητό ζωάκι της ελληνικής φύσης, κατακτά σιγά σιγά και τον υπόλοιπο κόσμο. «Εμείς οι Έλληνες, όχι μόνο αγαπάμε τις κατσίκες αλλά διατηρούμε και τον μεγαλύτερο πληθυσμό τους στην Ευρώπη. Οι επισκέπτες έχουν απόλυτα συνδεδεμένη την κατσίκα με την ελληνική φύση, ενώ συχνά ενθουσιάζονται όταν μαθαίνουν και την ιστορία για την ελληνική έκφραση « θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι».
Για έναν καλλιτέχνη η μεγαλύτερη χαρά είναι να βλέπει τα έργα του σε βιτρίνες και περιοδικά. Αισθάνεται ικανοποίηση όταν ο κόσμος αντιλαμβάνεται και επικροτεί τις δημιουργίες του. Στην Ελλάδα, όπου το επιχειρείν συναντά τεράστιες δυσκολίες, είναι τελικά παράδοξο πως καταφέρνουν νέοι δημιουργικοί καλλιτέχνες να επιβιώσουν. «Είναι απερίγραπτη η χαρά όταν βλέπεις τις δημιουργίες σου να αγαπιούνται, να προβάλλονται και να κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών. Ακόμα και σήμερα αισθάνομαι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση κάθε φορά που το brand αναπτύσσεται λίγο περισσότερο και δεν στέκομαι σε ισολογισμούς. Άλλωστε η δημιουργία έχει και ψυχοθεραπευτική επίδραση, και χρειάζεται πολύ μεράκι και αγάπη στην σημερινή πραγματικότητα για να πετύχει ένα νεοσύστατο brand όπως το δικό μας» καταλήγει ο Μιχαήλ- Αλέξανδρος.
THE LINKS themotleygoat.com instagram.com/themotleygoat/ facebook.com/themotleygoat/
Καθόλου σχόλια
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.