«Swim or die», σκηνοθετώντας Human Stories
Το απόγευμα της 13ης Μαΐου ήταν γλυκό, καθώς ο ήλιος ετοιμάζονταν για να δύσει πίσω από τους ορεινούς όγκους στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, δημιουργούσε μια πολύ ζεστή ατμόσφαιρα στο φουαγιέ του Μεγάλου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πίσω από τις μεγάλες τζαμαρίες, η θάλασσα ήταν ελαφρώς φουρτουνιασμένη και που και που κανένα καράβι ή κάποιο ιστιοπλοϊκό έσπαζε τη μονοτονία του γαλάζιου.
Αυτό ήταν το σκηνικό στην παράσταση «Ναυαγοσώστες» που είχα την τύχη να παρακολουθήσω. Ο Γιάννης Κυφωνίδης, με τον Κωνσταντίνο Ρόδη, δραματοποίησαν το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ενώ ο Γιάννης Κυφωνίδης σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε σε μια παράσταση αρκετά τολμηρή όσον αφορά τη θεατρική απόδοση του κειμένου. Μαζί με τον Γιάννη στη σκηνή ανέβηκαν 24 κολυμβητές και κολυμβήτριες, της ομάδας κολύμβησης μεγάλων αποστάσεων, «Swim or die». Η ηθοποιός Αθηνά Νάνου, απήγγειλε το κείμενο και συνόδευε με το πιάνο την χορογραφία, που ουσιαστικά αποτελούνταν από τις κολυμβητικές κινήσεις των 24 αθλητών και αθλητριών που εκτελούσαν με τη σειρά, μπαίνοντας και βγαίνοντας από την σκηνή, τα τέσσερα στυλ της αγωνιστικής κολύμβησης.
«Το πρώτο πρόβλημα για τους 24 κολυμβητές, ήταν η έκθεση τους στο κοινό. Αυτό ήταν το τολμηρό στη συγκεκριμένη παράσταση», παραδέχθηκε ο Γιάννης Κυφωνίδης. «Μου άρεσε γιατί όλοι διέφεραν μεταξύ τους. Ήταν άντρες, γυναίκες, παιδιά, διαφορετικής ηλικίας, με διαφορετικό σωματότυπο, με διαφορετικά πρόσωπα. Όπως οι χαρακτήρες στο διήγημα», συμπληρώνει ο Γιάννης. Είκοσι τέσσερις διαφορετικές ανθρώπινες ιστορίες, όπως κι η δική του.
Η υποκριτική, προέκυψε στην ζωή του, κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής του καριέρας. «Την τελευταία μου χρονιά στην ΕΡΤ 3, ανεβοκατέβαινα κάθε σαββατοκύριακο στην Αθήνα για τα μαθήματα υποκριτικής στην σχολή της Αθηνάς Παππά, Acting Studio», λέει. Η δημοσιογραφική του καριέρα, ξεκίνησε το 1991 από το ραδιοφωνικό σταθμό του Αντένα στη Θεσσαλονίκη. Από το 1999 έως το 2005 δούλευε στην Απογευματινή, ενώ από το 2005 έως το 2010 στην ΕΡΤ 3. «Η δουλειά μου στην ΕΡΤ αποτέλεσε τον προπομπό για τις μετέπειτα αναζητήσεις μου. Ήταν μεγάλο σχολείο για μένα», παραδέχεται και συνεχίζει: «Η εμπειρία μου από την τηλεόραση και τις ζωντανές εκπομπές, με βοήθησε σε τεχνικά κομμάτια της υποκριτικής. Πως για παράδειγμα να μένω ψύχραιμος όταν γίνει κάποιο λάθος, πώς να χρησιμοποιώ το φως στην σκηνή». Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση, έγινε το 2011. Πρωταγωνίστησε στην παράσταση της Αθηνάς Παππά «Πεινάει Κανείς;» στο Θέατρο «επί Κολωνώ» και στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης».
Παράλληλα με την καριέρα που έχει ξεκινήσει ως ηθοποιός, συνεχίζει να δημοσιογραφεί. «Καλύπτω επικοινωνιακά Έλληνες καλλιτέχνες που δουλεύουν στο εξωτερικό, αρθρογραφώ για θέατρο και σινεμά και συνεχίζω να έχω επαφή με την δημοσιογραφία», λέει και συνεχίζει: «Πιστεύω ότι αν υπήρξες μια φορά δημοσιογράφος, μένεις για πάντα δημοσιογράφος. Εμένα η δημοσιογραφική μου εμπειρία, με βοηθά στην έρευνα που κάνω όταν γράφω. Μπορεί να μη μου αρέσει τόσο ο ρεαλισμός και να προτιμώ των σουρεαλισμό, όμως με ενδιαφέρει η ακρίβεια κι η δημοσιογραφία με έμαθε να ερευνώ»,
Η παράσταση «Ναυαγοσώστες» του έφερε κι ένα δώρο. Όπως παραδέχεται ο ίδιος. Το δώρο αυτό, ήταν ότι έγινε δεκτός για να κολυμπήσει τον «46ο διάπλου του Τορωναίου κόλπου».
«Με το που μπήκε η μαραθώνια κολύμβηση στη ζωή μου, επηρέασε τον τρόπο σκέψης μου γενικότερα. Μπήκα μέσα σε μια μεγάλη αθλητική οικογένεια κι ήθελα κάποια στιγμή να παντρέψω τα δύο πράγματα με τα οποία ασχολούμαι. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με τη βία, ούτε με κάποιον από μηχανής θεό. Ήρθε όμως το διήγημα «Ναυαγοσώστες» και μου έδωσε το έναυσμα για το πάντρεμα. Στην αρχή απευθύνθηκα σε πέντε έξι συν κολυμβητές μου, οι οποίοι ήταν θετικοί στην ιδέα μου για την παράσταση. Μετά έκανα μια ανοικτή πρόσκληση σε όλους τους συναθλητές μου κι έτσι δημιουργήθηκε η ομάδα. Το θέατρο είναι υποκειμενικό. Δεν είναι υποχρεωτικό να αρέσει σε όλους μια παράσταση. Ακούω όλες τις κριτικές με μεγάλο ενδιαφέρον», συμπληρώνει ο Γιάννης που πλέον έχει μπροστά του μια ακόμη πρόκληση. Τη συμμετοχή του στο διάπλου του Τορωναίου κόλπου, στις 16 Ιουλίου.
Καθόλου σχόλια
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.